Пиер Карден

Пиер Карден

Пиер Карден е френски дизайнер от италианки произход (роден Пиетро Карден), роден на 2 Юли 1922г., в Сан Биаджо ди Калата, близо до Тревизо.

Карден става известен със своя авангарден стил и  проекти свързани със Златният Век на космонавтиката. Той предпочита геометрични форми и мотиви, често без да обръща внимание на женската форма. Карден прави стъпки и експериментира в унисекс стила, които не винаги са особено практични. Той основава своята модна къща през 1950 г. и въвежда всеизвестната „рокля- балон“ през 1954 година.

Карден получава своето образование в Франция.

Той започва своята кариера едва на 14-годишна възраст, работейки като чирак, изучавайки в основи конструкция и моден дизайн. През 1939 г. , той напуска своя дом за да работи за моделиер във Виши, където започва да прави костюми за жени. По време на Втората световна война, той работи за Червеният кръст, давайки начало на хуманитарни проекти, които съществуват и до днес.

Карден се мести в Париж през 1945г. Там той изучава архитектура и работи за модната къща на Пакуин след Втората световна война. Той работи с Елза Скиапарели, а след това оглавява модното ателие на Кристиан Диор, след като Баленсиага отказват да работят с него.

Кариерата му стартира, когато той прави дизайна на около тридесет костюма за „партито на века” – бал с маски на Плазо Лабиа във Венеция на 3 Сепември 1951г. , организирано от собственика на двореца – Карлос Биестегуи.

Карден  започва своята ера на висша мода през 1953г. Той е първият дизайнер, който се насочва към Япония и пазара и на висша мода след като пътува в държавата през  1959г.

През 1960-те г. Карден започва практика, която и сега е често срещано явление, чрез създаване на система на лицензии, която той прилага към мода. Колекцията с дрехи стартирала около този период изненадва всички, като показва логото на дизайнера на облеклата за първи път.

През 1966г., започва да показва колекциите си в собственото ателие – „Espace Cardin“ (Пространството на Кардeн, открито 1971 г.) в Париж, по-рано известно като “ Тhéâtre de Ambassadeurs“, в близост до посолството на САЩ в Париж.

Espace Cardin се използва също така за насърчаване на нови артистични таланти, като театрални състави, музиканти и други. Той също така е бил в контакт с Пакистанските национални авиолинии, с цел направата на униформи за превозвача. Те са представени през 1966-1971г. и веднага се превръщат в хит.

дамски комплект от обеци и колета в 6 части

През 1971 г., Карден прави нов дизайн на Barong Tagalog, национална носия на Филипините чрез отваряне на предната и част, премахване на маншетите, за които са необходими копчета за ръкавели, разширяване на ръкавите, и свеждане до минимум на бродерията. Също така я прави по-прилепнала към тялото, в контраст с традиционният до тогава, по-свободен модел. Новият стил с права кройка, става предпочитаният за президента Фердинанд Маркос.

Подобно на много други дизайнери днес, през 1994 г. той решава да представи колекцията си само на отбрани клиенти и журналисти. След прекъсване от 15 години, той отново ссе появява на модната сцена  като показа нова колекция за група от 150 журналисти в своето ‘Балонено” имение в Кан.

Карден участва и в сферата на промишленият дизайн чрез разработване на тринадесет основни конструктивни „теми“, които ще бъдат прилагани към различни продукти, всеки от които се превръща в изключително разпознаваем и носи неговото лого.

дамски комплект от колие, часовник и обеци

Вижте часовници Pierre Cardin ( Пиер Карден )

Проектите му, включват работа с  „Америкън Моторс“ (American Motors Corporation, AMC.) След успехът на Алдо Гучи, проектирал интериорът на АМС Хорнет   производителят на автомобили инкорпорира дизайнът на Карден върху АМС Джавелин , започвайки през 1972г. Това е една от първите американски коли, предлагащи  специален дизайн по проект на френски дизайнер . Този смел и необичаен дизайн е направен с някои от „от най-ексцентричните платове и десени виждани някога в американска кола.”

Непрекъснато очарован от геометричните форми, през 1975 г., Карден прилага фетиша  си за балони върху монументален проект, който ще се превърне в Le Palais Bulles (‘Балоненото’ имение), заедно с помощта на архитект Ловаг. Карден обзавежда ‘Балоненото’ имение с оригинални творения. Извивките на  имение се простират над 1200 квадратни метра и то съдържа десет спални декорирани от съвременни художници, както и панорамен хол.

През 1981г., Карден купува ресторант – Maxim’s и скоро отваря клонове в Ню Йорк, Лондон и Пекин. През 2001 г., Карден купува  замък в Лакост, Воклюз, обитаван от маркиз дьо Сад; той е частично реконструиран и в момента там се провеждат  музикални или танцови фестивали Карден притежава и Палацо Ca ‘Bragadin във Венеция. Въпреки че, Карден твърди в няколко интервюта, че тази къща някога е бил собственост на Джакомо Казанова, в действителност тя е била дом на Джовани Брагадин ди Сан Касиан, епископ на Верона и патриарх на Венеция.

You may also like

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *